dinsdag 21 augustus 2012

ROC matterende zonnecrème voor het gezicht


Je gezicht beschermen met een hoge SPF is belangrijk met dat mooie weer van de afgelopen dagen. Maar veel zonnebrandcrèmes aten zo'n vettig laagje achter op je gezicht, zelfs speciale gezichtscrèmes. Nu heb ik ook nog eens een vette huid, dus wordt het helemaal erg. 
Gelukkig heeft ROC daar een oplossing voor.
ROC komt met deze mattifïerende vloeibare zonnecrème voor het gezicht voor de normale tot gemengde huid en SPF30.
Volgens de verkoopster in de winkel heb je hierbij niet eens meer een dagcrème nodig, maar ik doe er altijd nog wel een lichte dagcrème onder. Dat voelt gewoon net even wat fijner. Daarna dus deze crème. 

Wat belooft het product?
  • Hoge beschreming. Volgens een test wordt 90% van alle UVA en UVB geblokkeerd
  • Hydraterende en mattifïerende werking.
Als ik het 's morgens aanbreng, krijg ik inderdaad niet zo'n vies glimmend huidje. De crème trekt snel in de huid en laat een mooi mat gezicht achter. Hierna zou je nog een hele gezichtsmakeup kunnen doen, maar dat doe ik liever niet met zulke hoge temperaturen. Zelfs mijn geliefde BBcream blijft dicht! 

De crème zit in het handige kleine tube, waar 50 ml in zit en is dus erg handig om in je hand- of strandtas mee te nemen. Met die warmte zweet je ook snel, dus het is wel belangrijk om na een aantal uur je gezicht opnieuw in te smeren, zeker als je veel zweet of gaat zwemmen.

Dit zijn de ingrediënten
Ik ben erg tevreden over dit product. Zelfs bij de extreem hoge temperaturen van dit weekend ben ik niet verbrand, dus dat wil wel wat zeggen. Ik heb rossig haar, dus ik heb wel de nodige bescherming nodig.
Natuurlijk wordt je huid in de loop van de dag wel weer vettig, maar omdat ik toch weinig makeup op doe tijdens de hele warme dagen, kan ik mijn gezicht koelen met een frisse plens water en dan gaat er weer een laagje zonnecrème op.
Ook op minder zonnige dagen is het belangrijk om je gezicht te blijven beschermen, dus deze tube zal vast wel leegkomen!

Heb jij ook een gemengde of vette huid, dan is deze zonnecrème een aanrader voor je.
Het is te koop bij de meeste drogisterijen voor ongeveer €15 en er is ook een variant met SPF 20.

2 opmerkingen:

  1. Om de spf die aangegeven op de verpakking staat te berijken heb je voor je gezicht ongeveer een halve thee lepel nodig! Als je dit gebruikt is deze gezichtszonnecreme dan ook nog mat? Ik zou dit echt graag willen weten omdat ik mijn huid altijd bescherm zo als het moet en hiervoor zijn de meeste gezichtszonnecreme's veel te vet!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...