donderdag 23 augustus 2012

Sleek Au naturel palette

Gisteren liet ik jullie de bestelling zien en vandaag gaan we beginnen met het eerste palette. Dat is het Sleek Au Naturel palette.



Zoals je kunt zien, bevat dit palette allemaal mooie neutrale kleuren. Perfect voor een nude look, maar ook donkere kleuren voor een wat donkere avondlook of zelfs een smokey eye.
De kleuren hebben ook namen gekregen, wat erg handig is bij het maken van ooglooks.

Dan de swatches:
nougat, nubuck, capuccino, honeycomb, toast, taupe
conker, moss, bark, mineral earth, regal, noir

Eerlijk gezegd viel de bovenste rij wat dat betreft me een beetje tegen...
De eerste witte kleur gaat nog wel en ook de laatste shimmery kleur is mooi, maar de kleuren daartussen vallen wat weg. Ze zijn wel goed te gebruiken als lichte kleur op het ooglid of als highlighter, maar dan moet je wel wat geduld hebben en de kleuren goed opbouwen.
De onderste kleuren zijn wel erg goed gepigmenteerd en verschillen van roodbruin tot wat groener en er is er ook 1 wat aan de paarse kant. In het hele palette zitten vooral matte kleuren, er zijn er 3 met wat shimmers.
En zoals in al mijn Sleek palette zit ook in dit palette weer een mat zwarte kleur. Dat vind ik wel handig, want die gebruik ik vooral boven mijn oog aan de buitenkant in plaats van een eyeliner. 

De look die ik er mee gemaakt heb:

Ik heb nougat op mijn ooglid en wenkbrauwbot aangebracht. Daarna met een blendingkwast wat van taupe boven mijn crease aangebracht om mijn hangende oogleden wat weg te duwen. Vervolgens heb ik de ogen wat meer definitie gegeven door bark als accentkleur te gebruiken in de buitenste ooghoek, de outher V. Dit vervolgens weer goed geblend.
Met een linerkwast heb ik tenslotte een streepje aan de bovenste en onderste wimperlijn gezet aan de buitenkant en dit iets vervaagd. Da vind ik mooier en zachter staan dan een harde potloodlijn of eyeliner.

Dit heb ik afgemaakt met mascara en klaar is de look!

Ik ben wel tevreden met dit palette, al had ik wat meer van de lichte kleuren verwacht. Ik had verwacht dat dit palette veel overeenkomst zou hebben met mijn storm palette, maar dat is gelukkig niet zo. Hier zitten weer heel andere kleuren in en gelukkig ook mat, want dat vind ik toch wat mooier staan bij de donkere kleuren in een rustige ooglook.

Wat vinden jullie van mijn ooglook en van dit palette?

2 opmerkingen:

  1. Mmm, jammer van de eerste oogschaduws. Degenen met veel pigment zijn dan weer wel mooi naturel!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...