vrijdag 27 juli 2012

review: Peel off Basecoat Essence Ready for boarding


Vandaag de review van de peel off basecoat uit de Limited Edition van Essence, Ready for boarding.
Deze basecoat belooft dat je je nagellak kunt verwijderen, zonder dat je daar een nagellakremover voor nodig hebt. Dat klinkt goed nietwaar? Laten we eens kijken of het ook werkt...
Op de binnenkant van de aangebrachte sticker staat hoe je de basecoat moet gebruiken.


Je brengt de basecoat aan op schone nagels en laat het 10 minuten zitten.

Dan gebeurt er dit....! De nagellak verkleurt en verandert van wit naar transparant!
Als de basecoat droog is, kun je de gekleurde lak aanbrengen. Ik gebruik hier Salmon & Garfunkel van Catrice.
Na 2 dagen vond ik wel tijd om het eraf te halen. Zoals je kunt zien zijn er wel wat slijtageplekjes. Ik heb ook het idee dat de lak door deze basecoat wat sneller slijt dan met een gewone basecoat. Het wordt namelijk een soort elastisch goedje wat je makkelijker van je nagels afhaalt.




Sorry trouwens voor de soms wat onscherpe foto's. Deze zijn namelijk gemaakt door mijn dochter Wendy van 5!

Hierboven zie je het proces van de nagellak verwijderen. Misschien heb ik een te dunne laag aangebracht, want echt heel makkelijk gaat het niet af. Misschien maar goed ook, omdat anders de houdbaarheid nog korter wordt. Maar na een beetje peuteren (en wie houdt daar niet van hihi), gaat het er toch makkelijk en in 1 keer af.
Wat vind ik er nu van? Aanrader of afrader?
Ik denk dat als je snel een nieuw kleurtje wilt gebruiken, dat dit wel een fijne basecoat is. Je kunt zo namelijk snel en makkelijk van kleur verwisselen, zonder dat je nagellakremover nodig hebt. ik hb het niet met een glitterlak geprobeerd, maar dan lijkt me deze basecoat echt ideaal. Glitterlak is over het algemeen nogal lastig te verwijderen.
Maar is het de bedoeling dat je wat langer van je nagellak wilt geniet, dan zou ik toch een andere basecoat gebruiken, omdat door de elasticiteit van de lak, je nagellak wat sneller slijt dan normaal. 

Voor de vakantie, als je snel van nagellakkleur wilt veranderen en je hebt geen remover bij je, dan is dit zeker een aanrader!

De peel off basecoat zit in de Limited Edition van Essence en is dus tijdelijk verkrijgbaar bij Kruidvat en/of Trekpleister voor: €1,79 voor 8 ml

Heb jij deze nieuwe peel off basecoat al geprobeerd?

2 opmerkingen:

  1. Zelf heb ik deze ook en ikzelf vind deze niet erg fijn werken.
    Ik gebruik dan liever gewoon een nagellakremover.
    Wel een erg mooi kleurtje van Catrice!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb hem ook en ben er erg tevreden over!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...